Vilka är de största misstagen B2B-marketers kan göra?
En studie från GeistM tar upp en rad intressanta punkter som visar på vad B2B-marknadsförare bör tänka på. Mer och mer resurser går in i digital marknadsföring vilket har accelererat under 2020. En stor del kan förklaras av pandemin som minimerat människors resande och i många fall är nätet det bästa alternativet för shopping.
GeistM tar upp ett klassiskt problem som handlar om att man jobbar för brett i sin annonsering. Google Ads är ett exempel där man sätter upp breda kampanjer med flera sökfraser i varje annonsgrupp vilket leder till att trafiken blir mindre relevant och konverteringsgraden blir lidande. Att istället använda SKAGs-metoden, även om den initialt är mer tidsödande att sätta upp, skulle i många fall löna sig mer. Läs artikeln i sin helhet, här.
Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er?
Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning. Eller läs mer om våra tjänster kring Google Ads.