Sociala medier-byrå i Stockholm, Göteborg & Malmö

Sociala medier är ett brett område där vikten av en tydlig strategi inte kan underskattas. Som sociala medier-byrå kan vi hjälpa er att ta fram en skräddarsydd strategi som fungerar just för er.

Några av våra kunder

Kraften i sociala medier

Nästan halva jordens befolkning använder sig av sociala medier vardagligen och för varje år som går spenderar vi mer och mer tid på sociala plattformar. Idag söker konsumenter inte bara inspiration från företag i sociala medier, utan det är också konsumenternas förstahandsval när de behöver kontakta support. Dessutom tittar konsumenter på sociala medier innan de letar någon annanstans. Därför är det avgörande som varumärke att vara närvarande i sociala medier.

Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er?

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Så här arbetar vi med SoMe — i sju tydliga steg

Efter många år i branschen har vi en välbeprövad process som vi vet är framgångsrik när det kommer till sociala mediaprojekt.

  • Uppstartsmöte/workshop
  • Konton och rapportering
  • Social Media Playbook
  • Framtagning av Content Calendar
  • Produktion av inlägg/annonser
  • Publicering av inlägg/annonser
  • Löpande arbete

 1. Uppstartsmöte/workshop

För att uppnå önskade resultat genom marknadsföring i sociala medier är en väl genomförd strategi A och O. En bra strategi är en strategi som går i linje med företagets identitet och visioner. För att säkerställa detta går vi under vårt första möte igenom bl.a. följande:

  • Brand story (er verksamhet och visioner)
  • Eventuellt nuvarande arbete med marknadsföring
  • Tidigare/nuvarande arbete med sociala medier
  • Mål
  • Målgrupper
  • Konkurrenter
  • Kanaler
  • Material

2. Konton och rapportering

  • Få access till befintliga företagskontot på aktuella plattformar.
  • Genomgång av befintlig målspårning och eventuell uppsättning av ny spårning.
  • Uppsättning av rapport (dashboard i Looker Studio).

3. Social Media Playbook

En Social Media Playbook är en guide för företagets närvaro i sociala medier. Dokumentet innehåller syfte, målsättning och strategi, samt riktlinjer att följa under implementering av bestämda strategier. Den skräddarsys helt och hållet till varje unikt projekt. Nedan listar ett litet axplock av punkter som ingår:

  • Bakgrund, syfte och mål
  • KPI:er
  • Målgrupper
  • Content pillars
  • Kanalval
  • Riktlinjer för publicering och framtagning av material
  • Kampanjstrategi
  • Målspårning
  • Riktlinjer för det löpande arbetet

Playbooken utgör själva stommen i hela strategin och kommer hållas uppdaterad löpande under processen.

4. Framtagning av Content Calendar

  • Specificera innehåll för inlägg/annonser
  • Specificerad datum och tid för publicering av inlägg/annonser

5. Produktion av inlägg/annonser

  • Koncept och strategi
  • Budskap och kommunikation
  • Inkluderar text och bild

6. Publicering av inlägg/annonser

  • Schemaläggning för automatisk publicering av inlägg enligt Content Calendar.
  • Kampanjuppsättning och publicering av annonser.

7. Löpande insatser

  • Avstämningsmöten
  • Rapportering (dashboard i Looker Studio)
  • Analys och förbättringsåtgärder för annonsering och framtida inlägg.
  • Produktion av inlägg och content
  • Uppdatering av content calendar och schemaläggning av poster
  • Uppdatering av Social Media Playbook (innehållet analyseras och uppdateras löpande, från strategi till content pillars etc)

Vad våra kunder säger

 

På vilket sätt kan Mild stötta ert marknadsteam?

Istället för att vi försöker berätta själva så ställde vi frågan till en av våra kunder, se svaret i videon.

Våra priser och upplägg

Alla de tjänster du behöver samlade i tydliga paket, till ett fast pris varje månad. Vi vill vara så transparenta som det bara går, därför ser du precis vad som ingår i våra olika paket och vad du kan förvänta dig varje månad.

  • Fast pris varje månad – inga oväntade kostnader
  • Anpassa paket utefter budget och ambitionsnivå
  • Lägg till fler tjänster efterhand
  • Rätt insatser med högsta möjliga kvalitet från specialister inom området

Paketen går självklart att kombinera med varandra beroende på behov av tjänster.

 

Tre bästa sakerna med att jobba med Mild

Detta var bara några av de saker vi diskuterade när vi när vi slog oss ner tillsammans med NIO i deras EL7 och pratade om vårt samarbete ihop.

Behöver du utveckla teamet inhouse eller dig själv inom SoMe?

Vi erbjuder även utbildningar inom samtliga områden kring sociala medier. Nedan listas några potentiella upplägg. Varje utbildning skräddarsys efter behov, målbild och resurser hos er.

Utbildning inom SoMe paid

  • Meta Business Manager: Fullständig genomgång av verktyget, inklusive annonsuppsättning och optimering.
  • LinkedIn Campaign Manager: Hur man skapar och hanterar kampanjer effektivt.
  • Innehållsskapande: Tekniker för att utveckla engagerande och konverterande innehåll.
  • Målgruppsanalys: Identifiering och segmentering av målgrupper för bättre riktade kampanjer.
  • Spårning och mätning: Lär er att använda verktyg för att spåra prestanda och ROI.

Utbildning inom SoMe organic

  • Strategiutveckling: Skapa långsiktiga planer för organisk tillväxt.
  • Innehållsskapande: Bästa praxis och kreativa idéer för att generera engagerande innehåll.
  • Plattformshantering: Effektivt dagligt management av era sociala mediekanaler.
  • Engagemangstekniker: Metoder för att öka interaktionen och engagemanget från följare.
  • Analys och justering: Använda insikter från data för att förbättra strategier.

Vill du ta dig själv eller teamet till nästa nivå med hjälp av utbildning?

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på ett passande upplägg.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Fördelar med att arbeta med Sociala medier

Kundrelationer

Uppdatera era följare och kunder genom att dela med er av nyheter. Bidra med värde och relevanta tips och stick ut från konkurrenterna.

Direkt feedback och diskussioner

Få feedback på era produkter/ service så ni vet vad kan förbättras. Både i form av produkten i sig men även marknadsföringen.

Öka förtroende

Finns man inte på sociala medier idag och har en aktiv profil är det lätt att man glöms bort. Öka ert förtroende genom att visa att ni är ett aktivt företag och att ni interagerar med era kunder och följare.

Få verkliga kundinsikter och analysera din målgrupp

Inom sociala medie-plattformarna kan man se vilka det är som följer er, hur gamla de är, vart de bor, vilka intressen de har osv. Med denna informationen kan ni göra mer inriktade annonser och inlägg som matchar era målgrupper.

Marknadsföring av innehåll

Nå enkelt och billigt ut till specifikt målinriktade målgrupper med ert skräddarsydda budskap/ erbjudanden.

Driva webbplatstrafik och öka varumärkeskännedomen

Genom att vara aktiv på sociala medier och bidra med relevant content för er målgrupp kommer ni öka er webbplatstrafik med relevant trafik.

Konvertera besökare till kunder

I nästa steg är det viktigt att ta vara på webbplatstrafiken vi skapar via sociala medier. Konvertering och konverteringsoptimering handlar i grunden om att få besökaren på vår webbplats (eller annan plattform) att göra det vi vill att den ska göra.

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är 1080x810-mild-pingis-1.jpg