Några av våra kunder
Marketing Hub – alla dina marknadsinsatser på en och samma plats
HubSpot Marketing Hub samlar kampanjer och data på en och samma plats. Mäter utfall på annonser och sparar dig tid. Både gratisversionen och de betalda versionerna ger dig möjlighet att öka försäljningen och nå företagets mål. Med Marketing Hub får du en överblick av företagets marknadsföring och tar bättre beslut på ett mer datadrivet sätt.
Nyckelfunktioner i Marketing Hub
- Koppla samman dina verktyg för att öka produktiviteten i de olika teamen
- Chatta med dina besökare live
- Anpassa och personifiera din webbplats för varje unik besökare
- Se effekten och intäkten från dina kampanjer
Partnerships
Annonsering i alla stadier av kundresan
Marketing Hub kopplar samman all marknadsföring på en plattform. Detta gör det möjligt för företag att köra samordnade kampanjer i olika kanaler och nå kunderna oavsett var i kundresan de befinner sig. Det resulterar i en mer effektiv marknadsföringsstrategi och slutligen ett bättre resultat.
Konvertera nya besökare till betalande kunder
Marketing Hub i HubSpot har flera funktioner som hjälper dig att konvertera besökare till kunder. Du skapar anpassade landningssidor, formulär och e-postflöden som riktar sig till rätt målgrupp. Med hjälp av lead scoring kan du också allokera säljresurser till de mest kvalificerade leadsen, vilket resulterar i högre ROI.
Formulär:
- Med en enkel drag-and-drop-funktion kan formulär implementeras på hemsidan för att samla in information från besökare.
- En snabb och enkel lösning som gör det möjligt att anpassa formuläret efter ert behov.
Landningssidor:
- Egendesignade landningssidor skapar en professionell och anpassad känsla för er besökare.
- Öka konverteringen. Med landningssidor som är specifikt utformade för olika marknadsföringskampanjer ökar på sikt konverteringarna, genom tydliga CTA:er.
Automatiserade flöden:
- Med anpassade mailflöden automatiserar du delar av försäljningsprocessen.
- Samla in data om besökarens resa på webbplatsen. Använd sedan datan för att omvandla besökaren till en kund.
Email marketing:
- Öka engagemanget och konverteringarna: designa egna mailkampanjer specifikt anpassade för olika mottagare.
- Håll kontakt med befintliga kunder. Skicka ut nyheter och erbjudanden för att bidra till lojalitet.
Lead scoring:
- Bedöm potentialen för att en kontakt ska bli kund. Segmentera och vårda kontakterna utefter den data som samlas in.
- Med HubSpot Marketing Hub:s poängsystem kan du sedan prioritera de mest intressanta kontakterna och optimera försäljningsprocessen.
Vad våra kunder säger
Samlade rapporter som visar exakt det du behöver veta
Med HubSpot Marketing Hub kan du enkelt skapa rapporter med data från alla kanaler, inklusive kostnader och avkastning. Rapporterna ger en överblick på leads, betalande kunder och omsättning och kan anpassas för att visa mer detaljerad data. Detta ger företag en djupare förståelse för ditt företags marknadsföringsstrategi och hjälper er att fatta datadrivna beslut.
Vi hjälper er komma igång med Marketing Hub
Vi ger dig en smidig och enkel onboarding-process för Marketing Hub i HubSpot. Första steget i processen är alltid ett uppstartsmöte för att förstå era behov och önskemål. Därefter skapar vi sedan en anpassad onboarding-plan och tidslinje baserat på detta.
Vår service inkluderar allt från att importera befintlig kunddata från andra system som CRM, email-listor, och liknande, till Marketing Hub. Vi skapar därefter anpassade rapporter och instrumentpaneler för att kunna följa och analysera data som samlas in av Marketing Hub.Vi är experter på HubSpot och gör vårt yttersta för att onboarding-processen ska bli så smidig som möjligt för dig.
Vanligtvis tar onboarding-processen några dagar, men tiden kan variera beroende på vilka verktyg som ska användas. Själva processen kan ta allt från några veckor till flera månader, men vi arbetar alltid effektivt för att säkerställa en snabb och smidig implementering.
Är Marketing Hub rätt lösning för mig?
Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning.
Varför ska jag välja Mild?
När du samarbetar med en HubSpot-certifierad byrå får du den expertis och vägledning som krävs för att få ut det mesta av Marketing Hub. Med över 12 års erfarenhet, hjälper vi ständigt företag att integrera Marketing Hub. Vårt erfarna team av digitala strateger finns på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och är redo att hjälpa dig att ta företagets marknadsföring till nästa nivå.
Vanliga frågor och svar
Vad är Marketing Hub?
Marketing Hub ger dig verktyg och funktionalitet för att automatisera, mäta och hantera företagets marknadsföringsaktiviteter på en plattform. Med Marketing Hub kan företag skapa och hantera kampanjer, generera leads, spåra resultat, personalisera kundinteraktioner, mäta avkastning på investeringar och förbättra kundrelationer. Det är en integrerad lösning som sammanför flera annonsplattformar, verktyg och kanaler för att hjälpa företag att arbeta mer effektivt och datadrivet.
Vilka är fördelarna med Marketing Hub?
Den mängd olika verktyg och funktioner som finns för att automatisera och optimera era marknadsföringsprocesser. Funktioner som landningssidor, e-postmarknadsföring, sociala medier, lead generation och lead scoring används för att konvertera leads till kunder.
Är Marketing Hub gratis?
Ja, det finns en gratisversion som innehåller en del av de mest grundläggande funktionerna.
Vilka funktioner inkluderas i gratisversionen av Marketing Hub?
Kostnaden för betalplanerna varierar beroende på ert behov. Priset beräknas oftast baserat på antalet kontakter eller leads som hanteras.
Är Marketing Hub en passande lösning för mitt företag?
Om ditt företag vill automatisera marknadsföringsprocessen, öka leads och konverteringar och förbättra kundupplevelsen, är Marketing Hub en lösning för er. Hubben har ett brett utbud av funktioner och är skalbar för olika företagsstorlekar och behov – vi tar självklart fram den lösning som passar bäst för er.