Certifierad HubSpot-byrå i Stockholm, Göteborg & Malmö

HubSpot automatiserar alla dina marknadsinsatser. Som HubSpot-byrå vägleder vi dig genom hela onboardingprocessen så att du får full koll på alla inkommande förfrågningar, kampanjer, kundserviceärenden och statistik från dina olika plattformar.

Några av våra kunder

Den världsledande plattformen för CRM, inbound marketing och marketing automation

HubSpot är en integrerad plattform för din marknadsföring, leadhantering och kundservice. Tack vare det användarvänliga gränssnittet lär du dig snabbt att navigera bland de olika funktionerna – som snabbt får dig att inse vad du gått miste om.

Alla de delar som du tidigare skött manuellt, sköts numera automatiskt av verktyget. Som HubSpot-byrå ser vi till att du aldrig missar ett sälj, har full koll på företagets kampanjer och att du på ett enkelt sätt kan värna om bolagets kundrelationer.


Fördelar med HubSpot: 

  • Allt på ett och samma ställe – bland annat kampanjer, inkommande sälj och kundservice
  • Spåra era webbplatsbesökare längs hela kundresan – i realtid
  • Samlad data och insikter från alla olika kanaler
  • Dela statistik internt mellan olika avdelningar

Partnerships

HubSpot Solutions Partner Program-märke

CRM:

Samla in och hantera information om kunder. Här kan du också se kontaktinformation, försäljningsaktiviteter och kundhistorik samt spåra olika delar i försäljningsprocessen.

Inbound marketing:

Skapa och publicera blogginlägg, landningssidor och liknande typer av innehåll. För att driva trafik till din webbplats kan du också genom detta verktyg skapa e-postkampanjer eller sociala medier-inlägg.

Marketing automation:

Spåra och analysera resultaten av dina marknadsföringskampanjer. Med ett automatiserat system samlas datan från alla kanaler och du får tydligt en överblick på dina olika aktiviteter.

Vad våra kunder säger

En komplett CRM-plattform

HubSpot består av olika hubbar, som tillsammans bildar en komplett CRM-plattform. Marknadsföringen har en hub, säljprocessen en annan och kundservice likaså. De olika hubbarna samlar data från olika kanaler, men eftersom de är sammanlänkade är det lätt att få en överblick och ta vid där det behövs. Som HubSpot-byrå hjälper vi självklart till med detta.

Marketing Hub:

Med HubSpot Marketing Hub får du tillgång till en allt-i-ett plattform för digital marknadsföring som låter dig skapa, hantera och spåra dina marknadsföringskampanjer över olika digitala kanaler. Man kan automatisera och personalisera e-postmeddelanden, sociala medier, blogginlägg och annat innehåll för att skräddarsy kampanjer efter olika målgrupper.

Marketing Hub ger dig också tillgång till analysverktyg som gör det lätt att spåra kampanjprestanda och anpassa dina strategier. Du kan enkelt mäta avkastningen på din investering i marknadsföring och anpassa dina kampanjer efter vad som fungerar bäst för din verksamhet.

För att underlätta genereringen av nya leads innehåller Marketing Hub verktyg för att skapa landningssidor, formulär och ledningssystem. Du kan enkelt dra till dig fler kvalificerade leads som kan konverteras till kunder och öka din lönsamhet.

Genom HubSpots Academy får du tillgång till utbildningsmaterial som hjälper dig att lära dig hur du använder HubSpot och utvecklar dina färdigheter inom digital marknadsföring, försäljning och kundservice. Med Marketing Hub och andra verktyg från HubSpot kan du ta din digitala marknadsföring till nästa nivå och öka din lönsamhet.

Sales Hub:

Med HubSpot Sales Hub kan du förenkla och automatisera din säljprocess, samtidigt som du får djupare insikter om dina prospekt och kunder. En av de mest användbara funktionerna i Sales Hub är sekvenser, som låter dig automatisera dina försäljningsaktiviteter och spara tid.

Sekvenser är en automatiserad serie av försäljningsaktiviteter som hjälper dig att skapa en personlig och relevant upplevelse för dina prospekt och kunder. Du kan skapa sekvenser som inkluderar e-postmeddelanden, påminnelser, uppgiftslistor och mer. Du kan också anpassa sekvenserna för olika målgrupper, vilket hjälper dig att öka dina chanser att avsluta fler affärer.

Sales Hub ger dig också verktyg för att hantera dina säljuppgifter, spåra dina leads och kunder och samarbeta med ditt team. Du kan mäta din säljprestanda och få insikter som hjälper dig att anpassa din säljstrategi och öka din lönsamhet.

Med Sales Hub och sekvenser kan du automatisera dina försäljningsaktiviteter och öka din produktivitet samtidigt som du skapar en personlig och relevant upplevelse för dina prospekt och kunder.

Service Hub:

Med HubSpot Service Hub kan du förbättra kundrelationerna och förvandla dina kunder till lojala varumärkesambassadörer. Service Hub är ett kraftfullt ärendehanteringsverktyg som hjälper dig att ge dina kunder en bra upplevelse och bygga starka relationer till dem.

Service Hub ger dig verktyg för att hantera dina kundtjänstuppgifter på ett effektivt sätt, automatisera dina processer och skapa en personlig och relevant kundupplevelse. Du kan hantera kundförfrågningar från flera kanaler, inklusive e-post, chatt och sociala medier, och spåra dina kunders engagemang och feedback.

En av de mest kraftfulla funktionerna i Service Hub är dess möjlighet att skapa en kunskapsdatabas (Knowledgebase) för kunderna. Med en kunskapsdatabas kan dina kunder hitta svar på sina frågor och lösa problem på egen hand vilket minskar antalet kundtjänstförfrågningar som ditt team behöver hantera.

Service Hub ger också dig möjlighet att mäta din kundtjänstprestanda och få insikter som hjälper dig att förbättra din service. Du kan bland annat mäta NPS (Net Promoter Score), skapa rapporter om dina kundtjänstaktiviteter och identifiera trender och möjligheter som hjälper dig att växa din verksamhet.

Vi hjälper er komma igång med HubSpot

Onboardingprocessen innefattar två steg: förstudie och implementation. I förstudien säkerställs viktiga förutsättningar för den framtida implementeringen och en långsiktig HubSpot-strategi tas fram.

Tidsramar för onboarding och implementation sträcker sig från 2 till 6 månader, beroende på förutsättningar och antal hubbar i projektet. Nedan beskrivs stegen i processen.

Steg 1: Förstudie

Förstudien innefattar flera viktiga delmoment som behöver säkerställas inför den kommande implementeringen. Detta inledande steg avslutas med ett strategidokument innehållande följande punkter:

 

Förutsättningar

I detta steg klargörs kundens förutsättningar genom att besvara frågor som: Vilket CRM används idag? Hur exporterar vi ut datan?

 

Analys av befintlig data (förstudie)

En förstaanalys görs av befintliga kunddata, om detta finns. Analysen syftar till att förstå omfattningen av den data som finns från befintliga kunder och leads, liksom kvaliteten på dessa.

Exempel på beröringspunkter kan vara om en kund faktiskt är markerad som “kund” i befintlig data eller om det exempelvis saknas e-postadresser för befintliga kunder.

 

Workshop (förstudie)

Workshopen ger oss en ökad förståelse för din verklighet. Detta genom att diskutera målbild och problem som vi ser tidigt i säljprocessen. Tillsammans med dig går vi igenom en rad viktiga frågor som behöver besvaras inför implementeringen.

 

Sales Hub (strategi)

Utifrån projektets mål samt resultat efter genomförd workshop tas en strategi fram för arbete med CRM-implementationen. Strategin innehåller bland annat information om relevanta teams i HubSpot (Sales, Service osv), property-struktur, Deal stages, Life Cycle stages, produktnamn, automatiseringar i Deal stages och Dashboards.

 

Marketing Hub (strategi)

Utifrån projektets mål tar vi även fram en strategi för arbetet med Marketing Hub-implementationen. Strategin innehåller bland annat information om kampanjer, formulär, e-postmallar, landningssidor, segmenteringar och automationer.

 

Steg 2: Implementation

Efter förstudien genomförs implementationen av HubSpot, enligt de strategier som tagits fram i förstudien. Processen innefattar följande delmoment:

  • Konfiguration av HubSpot
  • Import av data
  • Anpassning av design på webbsida (t.ex formulärdesign) och e-postmallar
  • Uppsättning av integrationer med andra system
  • Skapande av dashboards och rapporter
  • Upprättande av segmenteringar och automationer
  • Utbildning av användare

Kontakta oss

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Varför ska jag välja Mild som HubSpot-byrå?

  • Vi är certifierade HubSpot Partners
  • Med mer än 15 års erfarenhet är vi en av Sveriges ledande digitala byråer
  • Vi hjälper er från start till en komplett och skräddarsydd uppsättning av HubSpot utifrån era behov
  • Vi jobbar med allt ifrån lokala aktörer till multinationella börsbolag
  • Vårt erfarna team digitala strateger och CRM-specialister är utplacerade på våra tre kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö

Mild – en del av HubSpots partnerprogram

Som en del av HubSpots partnerprogram kan Mild både sälja och supporta verktyget. HubSpot-partners finns det få av, och vi är hittills de enda som kan erbjuda feeden av leads in i plattformen och på så sätt skapa en helhetslösning eller ett nav för er. Vi genomför migrering, utbildning av sälj och marknad och kopplingar till de kanaler som ni vill ansluta, samt sätter upp kampanjer. För att fullt ut genomföra det här CRM-bytet samt se till att ni utnyttjar HubSpots alla funktioner har vi ett antal olika roller inhouse som driver projektet:

  • Projektledare, som ansvarar för helheten.
  • CRM-specialist, som hjälper till med migrering från ert befintliga CRM till Hubspots egna.
  • Digitala marknadsförare, som kopplar samman alla aktuella trafikkanaler samt ansvarar för kampanjuppsättningar och leadsgenerering.

Vanliga frågor om HubSpot

Kontakta oss

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Vad är HubSpot?

HubSpot CRM är en plattform som genererar en helhetsbild av datan från länkade kanaler och består av fyra hubbar: CRM, Marketing, Sale och Service. Det innebär att ni kan skapa ett flödande samarbete mellan hela batteriet av säljare, marknadsförare och kundsupportrar i ett gemensamt program, vilket gynnar både dem i deras roller och bolaget i stort. Plattformen fungerar helt seamless, till skillnad från vanligt förekommande lösningar med API:er.

De flesta bolag använder sig av flera digitala kanaler när de marknadsför sin verksamhet. En webbplats är för det mesta given, content creation och bloggartiklar, en företagssida på Facebook med tillhörande ads, e-postutskick, organisk och betald SEO. Men det som saknas är en övergripande styrning för alla marknadsinsatser – ett verktyg som har allt i ett. Och det har inte stått att finna förrän HubSpot klev in på marknaden. 

Vem kan använda HubSpot?

Bolag inom B2C och B2B som vill få kontroll över och effektivisera sin digital marknadsföring bör överväga Hubspot CRM, vare sig ni går från ett Excelark eller en större SalesForce-lösning. Det finns funktionaliteter och insights som ur ett marknadsföringsperspektiv är helt unika för plattformen, till exempel Hubspots Flywheel.  Hjulmodellen är uppfunnen av James Watt och visar på ett grafiskt sätt hur ert bolag kan växa genom att jobba om er marknadsstrategi och unisont leverera anmärkningsvärda kundupplevelser. Bara detta är värt att ta sig en närmare titt på.  

Hur fungerar HubSpot?

Hubspot är tänkt att växa tillsammans med er. Plattformen har över 200 integrationer och möjligheten att skapa anpassade appar – Hubspot kan skräddarsys för just ert bolag. Som vi också nämnt tidigare ger plattformen er en grafisk överblick av er digitala marknadsföring samt sammanför marknad, sälj och support. Med detta sagt är plattformens verkliga styrka och syfte generering och hantering av leads.

Leadsgenerering och hantering i HubSpot (B2C och B2B)

Hela Hubspot är byggt för att vara en samlingsplats för generering och hantering av leads. Det är oerhört viktigt att bearbeta sina potentiella kunder (Lead Nurturing), vare sig leadet kommer från en e-handel eller en kontaktförfrågan inom B2B. Dock nöjer sig marknadsavdelningar ofta med att bara generera leads via annonser eller organisk trafik, och temperaturen på dessa leads varierar. Säljarna får för det mesta en väldig uppförsbacke när de försöker att stänga affärer på halvljumma leads.

Det marknad istället bör ha som uppgift är att inte bara leverera leads, utan framförallt varma leads – som känner till ert bolag och har koll på vilka tjänster ni har eller vilka kunder ni jobbar med. Lyckas ni förmedla det här via era marknadsinsatser känner potentiella kunder redan ett visst förtroende för er och befinner sig ett eller två steg närmare sitt beslut.

För att hantera leads på bästa sätt kan Mild sätta upp slingor, så kallade sekvenser, där ni via mail kan förse era leads med relevant information löpande. Vi kan också mäta era potentiella kunders engagemang och klick. All denna data finns sedan sparad i Hubspot, redo att göras tillgänglig så snart vi anser att leadet är tillräckligt bearbetat. Då kan en av era säljare gå in och avsluta, och det är där vi tycker att Hubspot fungerar som allra bäst.

Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er?

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

HubSpots länkade kanaler

Hubspot är motorn och centrum för all er marknadsföring. Genom att koppla in de kanaler som är aktuella för er, Facebooks organiska inlägg, LinkedIn, MailChimp, kan ni utvärdera dem alla på ett och samma ställe. Och det är både enkelt och tidsbesparande.

Därtill taggar Hubspot upp alla inkommande leads, leads som konverterar till kund samt värdet på den slutgiltiga affären för respektive kanal. Det betyder att ni kan se hur många kunder och hur mycket intäkter varje kanal genererar, en funktion som inte finns i något annat CRM på marknaden.

HubSpots säljfunktion

Om ni låter ert säljteam använda Hubspot kan ni fullt ut följa deras aktiviteter. Ni ser antal bokade möten, ringa samtal, affärer på gång och avslutade. För att göra det än smidigare för era säljare har plattformen en mängd svarsmallar som de vid behov att skicka ut med ett klick, exempelvis till en kall kontakt som för tillfället inte är intresserad. Skulle detta lead i framtiden gå in i detta mail och klicka på en länk kommer den aktuella säljaren att se det här i Hubspot. Chansen finns att leadet då är redo att kontaktas och bli kund.

Fler tjänster