Webbyrån Mild i Göteborg

Vår webbyrå har funnits i Göteborg sedan 2008. Här sitter vi i öppna, kreativa lokaler vid Stigbergstorget ett stenkast ifrån Sjöfartsmuseet.

Några av våra kunder i Göteborgsregionen

Din webbyrå i Göteborg

Vi på Mild eftersträvar öppen dialog med våra kunder och möjligheten att ta ett helhetsgrepp om deras projekt. På så sätt kan vi nyttja vårt företags resurser inom bland annat webbutveckling, content och digital marknadsföring och leverera totallösningar av hög kvalitet. 

 

Vi gör din digitala resa enkel och rolig

Vi kombinerar kreativitet, teknik och affärsdriv för att leverera allt från smart webbutveckling till effektfull marknadsföring. Är du redo? Det är vi!

Vi ska också vara en trygg webbyrå i Göteborg. Utan väl fungerande rutiner för it-säkerheten blir det svårt för oss som webbyrå att jobba med övriga områden. Vår tjänst Hosting & Förvaltning innebär ett helhetsansvar för drift, support och uppdatering av våra kunders webblösningar. Oavsett om kunden har en mindre verksamhet i Sverige eller en global koncern kan vårt nätverk leverera upptid i världsklass, väldigt hög säkerhet samt hantera trafiktoppar utan problem. Våra kunder ska känna sig förvissade om att vi driftar deras webbplats på ett omsorgsfullt och kompetent sätt, säkerhet och prestanda hamnar högst på vår agenda.

För oss som webbyrå  i Göteborg är Webbutveckling ett fundamentalt område. Våra webbprogrammerare har stor expertis inom PHP och jobbar med plattformar som WordPress, Joomla, Drupal och Magento. Om redan existerande plattformar inte möter kundens behov gör vi skräddarsydda lösningar och system. Med denna höga kompetens blir vår webbyrå bred nog att ta sig an allt från de mest grundläggande webbplatserna till de tekniskt utmanande, exempelvis Jämställdhetsmyndighetens.

Vi jobbar även med digital marknadsföring, en allt mer vital del av vår webbyrå  i Göteborg. Digital marknadsföring innefattar områden som digitala strategier, SEO, PPC, Remarketing och bannerköp, och ökar lavinartat för företag. De senaste åren har begreppet breddats vilket skapar större förutsättningar för oss att driva lyckade kampanjer åt våra kunder, framförallt på sociala medier. Ett fint exempel på detta är jobbet vi gjorde åt Triumf Glass.

Vårt Göteborgskontor

Göteborgsdelen av vår webbyrå sitter i öppna, kreativa lokaler vid Stigbergstorget med kunder som Triumf Glass och Hedin Bil. Som Sveriges näst största stad är Göteborg ett bra utgångsläge för företagare. Här har jättar som Volvo och SKF sitt ursprung och sina huvudkontor, och för oss som webbyrå finns hela landet inom räckhåll.

Våra kunder i Göteborgsregionen

I Göteborg verkar många av våra kunder inom B2B-segmentet. Konsumentinriktade verksamheter börjar knappa in och e-handelsbolagen är på stark frammarsch både här och i övriga Sverige.

Vad våra kunder säger

Varför ska jag välja Mild?

  • Med mer än 15 års erfarenhet är vi en av Sveriges ledande webbbyråer
  • Vi förstår helheten kring en välbalanserad digital strategi och affärsnyttan den ska tjäna i form av varumärkeskännedom och ökad försäljning
  • Vi arbetar med allt ifrån lokala aktörer till multinationella börsbolag
  • Vi har ett tätt och transparent samarbete med våra kunder och följer ständigt upp resultatet på arbetet vi gör
  • Vi har ett erfaret team av specialister utplacerade på våra tre kontor i Sverige.

Vanliga frågor

Målmätning i praktiken

I takt med att möjligheterna att mäta resultatet av våra insatser på webben ökar bör man också ta sig mer tid att definiera vad man egentliga vill med sitt arbete. Att mäta mål är i sig relativt enkelt men vad är det värt om målet i sig inte är korrekt? En tydlig riktlinje och ett tydligt mål är väsentligt för att i slutändan hamna rätt. Vi använder oss av en rad verktyg för att kunna säkerställa och mäta utfall av vårt arbete, exempelvis kan vi nämna Hotjar, GTM, Google Analytics och WMT.

Synlighet i praktiken

Utan synlighet kommer vi inte långt med vår verksamhet på nätet. Vilka insatser ska man då göra för att lyckas bryta igenom? Detta är självklart olika beroende på bransch och verksamhet men bör definieras i en utförlig förstudie där en nuläges- samt konkurrensanalys ligger till grund för synlighetsplanen. En bra grund för vidare synlighetsarbete är att ta fram webbplatsen i enlighet med Googles riktlinjer.

Partnerships

HubSpot Solutions Partner Program-märke
Microsoft Advertising Partner

Vill du veta vad vi kan göra för dig?