Om företaget och uppdraget
Transtema är en av Sveriges ledande aktörer inom installation, service, drift och underhåll av samhällets kommunikationsinfrastruktur i hela Norden.
Med en imponerande bredd och expertis hjälper Transtema sina kunder med alla typer av nätverk som mobilt, fiber laddinfrastruktur och el. Oavsett om det handlar om planering, design, installation, service, drift eller underhåll, erbjuder de sina kunder unika lösningar. Dessutom tillhandahåller Transtema förstklassig nätverksutrustning, datalagring och innovativa IoT-lösningar för att optimera kundernas verksamhet.
Med två egna nätövervakningscentraler (NOC) och cirka 700 tekniker, kan Transtema övervaka och säkerställa driften av olika typer av kommunikationsnät dygnet runt. Det ger kunderna trygghet och säkerhet i varje steg av processen.
Transtema behövde inspirerande videor för att attrahera nya talanger. Med hjälp av oss skapades engagerande filmer som lyfte Transtemas arbetskultur, värdegrund och deras anställdas vardag. Filmen stärker deras arbetsgivarprofil och hjälper dem att hitta morgondagens stjärnor.
Kund
Transtema
Bransch
Kommunikationsnät
Tjänster
Content, Filmproduktion
Utmaningen
Utmaningen i projektet var främst att få till rätt tonalitet i filmerna. Att ge en passande känsla och profil av företaget är avgörande vid framtagningen av denna typ av varumärkesbyggande filmer. Det krävs ofta att de anställda känner sig bekväma med att representera Transtema och agera som företagets ansikte utåt.
En annan viktig aspekt var att säkerställa att videorna fungerade effektivt i flera kanaler, såsom på webbplatsen, sociala medier och annonsering. För att maximera räckvidden och effekten krävdes att filmerna anpassades för olika plattformar och format. Filmerna behövde därför vara både korta och slagkraftiga för snabba flöden, men även kunna fungera som längre presentationer där det finns mer tid att gå på djupet.
Det primära målet med filmen är att ge en tydlig och intressant presentation av Transtema som arbetsgivare. Genom att följa olika anställda från företaget får tittarna en autentisk bild av deras arbetsuppgifter och hur de bidrar till företagets framgång.
Resultatet
Genom detta projekt strävade vi efter att skapa filmer som inte bara informerar utan även engagerar och inspirerar. Vi ser fram emot att se hur Transtema fortsätter att använda filmerna för att attrahera nya talanger och stärka sin arbetsgivarprofil. Nu kan Transtema nå ut till potentiella kandidater och hitta morgondagens anställda.