Ny webbplats och kommunikativa insatser för ett smartare bilägande

Om företaget och uppdraget

Sedan 1958 har Rejmes varit en självklar helhetspartner inom bilägande, från det att kunden köper en bil tills det är dags att sälja. Tage Rejme grundade företaget i Norrköping och idag är det en koncern med 24 anläggningar fördelat på 15 svenska orter. Rejmes är återförsäljare av både nya och begagnade bilar, och utöver det har dem flertalet serviceverkstäder. Årligen levererar Rejmes cirka 10.000 fordon och omsatte 2021 3,4 miljarder.

Rejmes kom till oss med en webbplats som behövde sig ett rejält lyft, för att matcha deras breda kompetens och erbjudande. Systemen på webbplatsen var inte sammanvävda på ett användarvänligt sätt och designen behövde uppdateras. För att Rejmes skulle ha möjlighet att fortsätta växa i den takt som de har gjort de senaste åren, behövde de en helt ny webbplats med funktioner och system för att underlätta kundresan och ranka bättre mot Google.


Kund

Tage Rejmes Bil

Bransch

Fordonsindustrin

Tjänster

Copywriting, Integration med affärssystem, SEO, Utveckling, UX, Webbplats

Lösningen

Vårt samarbete med Rejmes resulterade i en helt ny webbplats och ännu mer därtill. Uppdraget började med en gedigen sökordsanalys av vårt SEO-team, som också undersökte vilka landningssidor som den nya webbplatsen behövde. Sökorden delades sedan in i olika kategorier, tillsammans med en prioriteringsordning. Detta gjorde nästa steg möjligt: ta fram en ny sidstruktur med både kundresan och Google i fokus. När sidstrukturen var på plats var det dags att sätta igång UX- och designarbetet. Arbetet gjordes grundligt där vi startade med att ta fram wireframes, för både mobil och desktop. Under ett par månader fick sajten växa fram i nära samarbete och dialog med Rejmes. Resultatet blev en fullskalig prototyp med visuell design som var tydlig för utvecklingsteamet att ta vidare i nästa fas. Utöver design fick vi även förtroendet att ta fram UX-copy till webbplatsen. Detta innebar att även vårt copyteam var involverat i designprocessen samt tog fram en tonalitetsguide.

Vårt utvecklingsteam tog vid när designen var spikad och genomarbetad. Utöver att bygga själva webbplatsen så gjordes det även en rad kopplingar mot externa system. Bland annat gäller det inhämtning av bilar i lager som sker mot Sales. Också majoriteten av bokningar och förfrågningar som sker via Wayke och anpassning av bilarna via Volvos API. 

Resultatet

Samarbetet mellan oss på Mild och Rejmes resulterade i ett fortlöpande case. Nu hostar vi webbplatsen och tar hand om löpande utvecklingsarbete, SEO, Google Ads och konverteringsoptimering.

"Vi har jobbat tillsammans ett drygt år med en helt ny webbplats. I projektet ingår bl.a. strategi, SEO, design, UX, teknik och marketing automation. Mild är grymt professionella i sitt sätt att ta sig an ett webbprojekt och levererar på högsta nivå."

Andreas Johansson
Digital specialist, Tage Rejmes Bil AB

Blev du nyfiken på projektet och vill veta mer?

Tveka inte på att kontakta oss så berättar vi mer!