Om företaget och uppdraget
Hagabadets historia går långt tillbaka i tiden, och har sedan invigningen 1876 varit en del av Göteborgs historia. Idag är Hagabadet en modern hälso-oas på tre ställen i Göteborg, som sätter livskvalitet i fokus. De står för mycket mer än bara ett gym, träningsställe, bad och spa. Det är en plats där balansen mellan nytta och njutning, kropp och själ, är central. Med en verksamhet som vilar på stabil forskning inom hälsa, erbjuder Hagabadet en unik kombination av avkoppling, fysisk träning och mental fokus. Det gör Hagabadet till en hälsosam oas för både kropp och själ genom livets faser.
Kund
Hagabadet
Bransch
Hälsobranschen
Tjänster
SEO, Utveckling, UX, Webbplats
Utmaningen
Milds samarbete med Hagabadet inleddes i augusti 2022. Den primära utmaningen var att bygga om Hagabadets webbplats till en modern, användarvänlig plattform som reflekterade deras högkvalitativa service, miljö och varumärke. Den tidigare webbplatsen hade flera begränsningar, särskilt när det gällde bokningssystemet som inte var integrerat med sajten. Dessutom behövde den grafiska profilen anpassas för att bättre passa i digitala medier.
Lösningen
Vårt SEO-team började med att ta fram en gedigen sökordsanalys som tillsammans med kundresan fick lägga grunden för sidstrukturen som i sin tur förverkligades i en detaljerad sidkarta. I nästa steg var det dags att sätta igång UX- och designarbetet. Arbetet gjordes från grunden där vi startade med att ta fram wireframes för att sätta rätt struktur, navigering och prioriteringar på sidan. Därefter fortsatte vi med den visuella designen som fick växa fram i nära samarbete med Hagabadet. Allt skapades som en mobile first-lösning med fokus på användarupplevelsen. En viktig del i designprocessen var att förmedla känslan av att besöka Hagabadet. Vi anpassade och förfinade den grafiska profilen för digitala kanaler samtidigt som vi bevarade känslan av premiumkvalitet. Detta bidrog till att stärka Hagabadets position som en modern hälso-oas.
Efter avslutad designfas var det dags för vårt utvecklingsteam att ta vid. En betydande förbättring som har implementerats är integrationen mot Hagabadets bokningsystem, BRP-Systems. Integrationen som gjorts via en API-koppling möjliggjorde en sömlös bokningsprocess för användarna direkt på webbplatsen utan att slussas vidare. Vi utvecklade också en e-handelsfunktion där kunder nu kan köpa presentkort och andra värdekort direkt på sajten, något som inte var möjligt på den tidigare webbplatsen.
En annan viktig del var framtagningen av "Mina sidor", en sektion avsedd endast för medlemmar, som fungerar som ett slags intranät. Detta tillät oss att erbjuda en mer personlig och exklusiv upplevelse för medlemmarna med specialrabatter samt en värdefull kanal för kommunikation.
Resultatet
Resultatet av projektet blev en helt nybyggd webbplats som är estetiskt tilltalande, funktionell och användarvänlig. Den nya webbplatsen är optimerad för både mobil och desktop som ger en sömlös användarupplevelse. Med den nya strukturen och det integrerade bokningssystemet har Hagabadet nu en genomtänkt grund för att fortsätta utveckla sin digitala närvaro. SEO-arbetet från projektets början gör att Hagabadet nu har goda forutsättningar för fortsatt arbete med synlighet på Google.
Vi är stolta över att ha varit en betydande del i det nya Hagabadet.se. Med den nya webbplatsen har Hagabadet alla verktyg som behövs för att fortsätta växa och nå ut till en bredare publik.
Daniel"Att bygga om Hagabadets nya webbplats till en modern och användarvänlig plattform har varit väldigt spännande att utveckla. Vi är övertygade om att den nya webbplatsen kommer att spela en avgörande roll i Hagabadets fortsatta framgång."
Webbutvecklare, Mild
Blev du nyfiken på projektet och vill veta mer?
Tveka inte på att kontakta oss så berättar vi mer!