Social listening

Håll koll på ditt varumärke online.

I en era där digitala konversationer och sociala medier till stor del dominerar det offentliga rummet, är det mer avgörande än någonsin för företag att förstå och engagera sig i dessa samtal. Att ha insikter om vad som sägs om ditt varumärke på nätet är inte bara en fördel – det är en nödvändighet för att navigera framgångsrikt i dagens affärslandskap.

Vi introducerar därför vårt skräddarsydda Social Listening-paket, designat för att ge dig tillgång till och förståelse för din målgrupps röster online. Vi använder ledande verktyg och metoder för Social Listening, vilket ger möjlighet att identifiera trender, analysera sentiment, spåra konkurrentaktivitet och engagera dig direkt med din publik.

Vad innebär Social Listening? 🔍

Social Listening är processen att lyssna på och analysera digitala samtal för att förstå vad som sägs om ett varumärke, en produkt eller en tjänst online. Detta strategiska verktyg samlar in data från sociala nätverk, bloggar, forum och andra plattformar för att få en övergripande bild av allmänhetens uppfattning. Med dessa insikter kan företag upptäcka nya möjligheter, identifiera och lösa problem snabbt, övervaka konkurrenter och engagera sig meningsfullt med kunderna. Diskussioner som pågår online ska man vara medveten om och kunna agera på vid behov.

Fördelarna med Social Listening 🌟

  • Varumärkesmedvetenhet: Få en klarare bild av ert varumärkes online-närvaro.
  • Direkt kundfeedback: Samla värdefulla insikter om kundupplevelsen och förväntningar på ditt varumärke.
  • Konkurrensövervakning: Få stenkoll på dina konkurrenters rörelser och taktiker.
  • Hantering av varumärkesreputation: Upptäck och hantera potentiella hot mot ditt varumärkes rykte.
  • Produktutveckling: Förbättra dina erbjudanden baserat på kundfeedback.
  • Förbättrat kundengagemang: Stärk kundrelationerna genom att visa att du värdesätter deras åsikter.
 

Demo av hur tjänsten fungerar

I demon går vi igenom Social Listeningvertyget, Brandwatch som ingår i vårt upplägg.

Detta innehåller vår leverans:

  • Steg 1 : Uppstartsmöte/workshop 
  • Steg 2: Uppsättning av verktyg
  • Steg 3: Utbildning
  • Steg 4: Löpande arbete

1. Uppstartsmöte/workshop

Under uppstarten skapar vi oss förståelse av kundens marknad och målgrupp. Detta för att lägga en strategi som går i linje med Kunds identitet och visioner. I samband med uppstartsmötet så fokuserar vi särskilt på:

  • Brand story (kunds verksamhet och visioner)
  • Produkter/tjänster
  • Sätta mål för arbetet
  • Målgrupper
  • Konkurrenter
  • Kanaler/plattformar
  • Sökord/hashtags
  • Dashboards

2. Uppsättning av verktyg

  • Mild ansvarar för uppsättning av social listening verktyget, Brandwatch.
  • Access till kunds befintliga annonskonton på aktuella plattformar för integrering mot verktyget.
  • Inläsning av aktuella sökord (mentions) och hashtags samt uppsättning av Sök (Querys).
  • Uppsättning av alerts.
  • Uppsättning av dashboards och rapportmail.

3. Utbildning

  • Efter uppsättning av verktyget genomför vi utbildning och upplärning i Brandwatch (1h digitalt möte).

4. Löpande

  • Tillgång till specialist hos Mild för supportering samt analys av data.
  • 1h rapporteringsmöte med kund per månad.
  • Uppdatering av uppsättning, nya mentions etc.
  • Full tillgång till Social listeningverktyg (Brandwatch).

Våra priser och upplägg

Grund

3 000 kr/mån

Uppstartskostnad
3 000 kr
Uppstartsmöte/workshop
Uppsättning av verktyg
Uppsättning av rapportering
Utbildning
Tillgång till Brandwatch
Konkurrentanalys
Sentimentanalys
Contentanalys
Strategianalys
Support
Dedikerad specialist
Månadsmöte
Uppsägningstid
3 månader

Standard

5 500 kr/mån

Uppstartskostnad
5 500 kr
Uppstartsmöte/workshop
Uppsättning av verktyg
Uppsättning av rapportering
Utbildning
Tillgång till Brandwatch
Konkurrentanalys
Sentimentanalys
Contentanalys
Strategianalys
Support
Dedikerad specialist
Månadsmöte
Uppsägningstid
3 månader

Behöver du hjälp att koppla grepp om ditt varumärke online?

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Några av våra kunder

Vad våra kunder säger