Uppdraget
Malmö Studenthus ville förbättra Facebook-annonseringen och nå fler studenter, samt höja konverteringsgraden. Ett annat mål var att öka målgruppens uppfattning av området fastigheten ligger i.
Kund
Malmö Studenthus
Bransch
Fastighetsverksamhet, Uthyrning & Förvaltning av fastigheter
Tjänster
Annonsering, Konverteringsoptimering, Remarketing, Social media
Lösningen
Mild inledde arbetet genom att skapa en målgrupp av dem som besökt specifika sidor på Malmö Studenthus webbplats. Sedan togs två remarketingkampanjer fram, den ena uppmanade besökare att fylla i intresseformuläret, den andra hade fokus på att öka målgruppens uppfattning av området. Genom samarbete mellan Mild Media och Malmö Studenthus skapades annonser med väl genomtänkta budskap.
Nästa steg i arbetet var att nå de studenter som ännu inte kände till Malmö Studenthus. Mild Media skapade en look-a-like-målgrupp på Facebook, baserad på de gemensamma egenskaperna i den första målgruppen (exempelvis demografisk information eller intressen), där personerna har liknande egenskaper, och på detta sätt hittades rätt målgrupp från början.
Resultatet
- 360 stycken intresseanmälningar tillskrivna Facebook-annonserna
- 130 nya gilla-markeringar för Malmö Studenthus Facebook-sida
- 922 klick på annonserna
- 39 % konvertering av samtliga klick
På landningssidan för kampanjen att öka målgruppens kännedom om området la Mild Media upp en artikel från en nyhetssajt. Där intervjuade Malmö Studenthus några av sina hyresgäster, vilket genererade den högsta konverteringsgraden.
“Som studentboende har vi väldigt olika tryck på bostäderna under året. Mild Media har hjälpt oss nå ut till vår målgrupp, vilket lett till betydligt fler intresseanmälningar. Det var extra roligt att artikeln som skrevs om våra hyresgäster och Rosengård har nått ut till så många!”
Sofia
Fastighetschef, Malmö Studenthus
Vill du veta mer om det här projektet?
Kontakta oss om du har frågor eller vill veta mer om det här projektet.