Ny webbplats med mål att driva trafik, öka konverteringen samt förnya grafisk identitet

Uppdraget

Till grunden är Lyxxa ett familjeföretag vars ursprungliga idé och stolthet lever kvar. Mild fick i uppdrag att skapa en webbplats och e-handel som speglar företagets personlighet samt harmonierar med butiken på Väla Centrum. I fokus låg en flexibel plattform med möjligheten att driva trafik, högre konverteringsgrad och utveckling av kundens grafiska identitet.


Kund

Lyxxa

Bransch

Detaljhandel, Guldsmedsvaror & Smycken

Tjänster

Ecommerce, Integration med affärssystem, Konverteringsoptimering, SEO, Webbutveckling

Lösningen

I samråd med Lyxxa tog Mild fram en ny webbplats i WordPress. WooCommerce lades till som e-handelsmodul och integrerades med kundens affärssystem, en avancerad utmaning som kräver hög kompetens. Betalningslösningen blev Klarna, kopplingen utformades för att inkludera stöd som returhantering och delleverans av order och webbplatsens innehåll SEO-anpassades.

Resultatet

Efter lanseringen märktes en stor ökning av trafik och konvertering. Mild arbetar fortlöpande med trafikdrivning, som SEO och Adwords, och ansvarar för hosting, support och förvaltning.

“Det har varit roligt att jobba med Lyxxa, de är ambitiösa och satsar verkligen på digitala kanaler.”

Christian Olausson
Projektledare, Mild Media

Vill du veta mer om det här projektet?

Kontakta oss om du har frågor eller vill veta mer om det här projektet.