Några av våra kunder
Låt kunderna komma till dig
Med HubSpot Inbound Marketing lockar du till dig kunder genom värdefullt innehåll. Eftersom innehållet är anpassat efter målgruppens behov och intressen, är det i kontrast till traditionell marknadsföring, ofta mycket uppskattat av mottagaren. Inbound Marketing bygger långsiktiga relationer och gör att kunderna kommer till dig, istället för att du behöver jaga dem.
HubSpots olika hubbar erbjuder verktyg och funktioner som hjälper till att förbättra och effektivisera er Inbound Marketing-strategi. Vi hjälper dig att komma igång och arbeta med Inbound Marketing via HubSpot, tillsammans så sätter vi en plan som passar och där hubbarna samverkar på bästa sätt.
Vad våra kunder säger
Vi hjälper dig bygga långsiktiga kundrelationer
HubSpot Inbound Marketing-strategier
Genom att attrahera, engagera och glädja dina kunder når du dem på bästa sätt. Med dessa olika HubSpot Inbound Marketing-strategier skapar du värdefullt innehåll som också är optimerat för rätt ändamål.
Attrahera
HubSpot Inbound Marketing hjälper dig att attrahera din målgrupp genom att skapa värdefullt innehåll. Exempelvis utbildande bloggartiklar och how-to-videor som besvarar frågor och minimerar missförstånd. Med hjälp av en grundlig SEO-strategi blir ditt innehåll organiskt synligt på sökmotorer, vilket hjälper din målgrupp att hitta dig när de aktivt söker efter lösningar som du sitter på.
Engagera
Engagera din publik med HubSpot Inbound Marketing, genom att bygga långsiktiga relationer. Hantera leads och kunder på ett personligt sätt, skapa och automatisera skräddarsydda e-postkampanjer och interagera med dina följare på sociala medier. Fokusera på att sälja lösningar snarare än produkter för att garantera fördelaktiga affärer.
Glädja
Säkerställ att kunderna är nöjda och får det de vill ha. Använd chatbots och undersökningar för att ge det lilla extra, fråga efter feedback för att ständigt förbättra kundupplevelsen. Med hjälp av dessa verktyg i HubSpot inbound Marketing hjälper och guidar du dina kunder och förbättrar kontinuerligt er tjänst.
Partnerships
Vi hjälper er komma igång med inbound marketing
Som HubSpot inbound marketing-byrå ger vi dig en omfattande onboarding av alla delar i HubSpot. Processen inleds med en analys av ditt företags behov och mål. Självklart skräddarsyr vi en inbound marketing-strategi för just dina behov.
Därefter fortsätter vi med teknisk implementation och webbplatsintegration. Vi jobbar här utifrån liknande projekt inom design, sökmotoroptimering och SEM för att säkerställa att din HubSpot-lösning blir precis vad du är ute efter.
Innan ni tar över verktyget helt och hållet, utbildar vi ditt team i alla delar av HubSpot inbound marketing så att allt känns glasklart från er sida. Det sista steget innebär uppföljning och stöd – vi ser helt enkelt till att ni har fått en så bra upplevelse som möjligt.
Varför ska jag välja Mild?
Samarbeta med en HubSpot-certifierad byrå som hjälper er att komma igång med en genomtänkt inbound marketing-strategi.
- Med mer än 12 års erfarenhet är vi en av Sveriges ledande digitala byråer.
- Vi är certifierade HubSpot Partners.
- Vi använder själva HubSpot och har gjort under flera år.
- Vi hjälper er med implementeringen så att ni får ut så mycket som möjligt av verktyget.
- Vårt erfarna team av digitala strateger är utplacerade på våra tre kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vanliga frågor och svar
Vad är inbound marketing?
HubSpot Inbound Marketing är en strategi för att locka och engagera potentiella kunder – genom att skapa och leverera relevant och värdefullt innehåll. Istället för att aktivt marknadsföra produkter eller tjänster, fokuserar inbound marketing på att locka era kunder till er. Med lösningar på deras problem och utmaningar.
Vilka funktioner erbjuder HubSpot som kan stödja mitt företags inbound marketing?
HubSpot erbjuder flera funktioner som kan stödja ditt företags inbound marketing. Det inkluderar verktyg för att skapa och hantera webbsidor, bloggar och landningssidor, e-postmarknadsföring, sociala medier, sökmotoroptimering, marknadsautomatisering, CRM (kundrelationssystem) och analys av prestanda.
Hur kan jag komma igång med HubSpot för att stärka min inbound marketing?
För att komma igång med HubSpot och stärka din inbound marketing följer du några enkla steg. Registrera dig för en HubSpot-licens, sätt upp din webbplats och integrera den med HubSpot. Skapa och publicera relevant innehåll, använd verktyg för att locka besökare och konvertera dem till leads – analysera sedan löpande för ännu bättre resultat.
Kan HubSpot integreras med andra verktyg och plattformar som jag redan använder inom företaget?
HubSpot är designat för att enkelt integreras med ett stort antal andra verktyg och plattformar. Detta innebär att du absolut kan koppla samman dina befintliga system med HubSpot för att skapa en enhetlig marknadsföringsmiljö.
Är HubSpot en passande lösning för mitt företag?
HubSpot är flexibelt och anpassningsbart, vilket gör det till en passande lösning för företag av alla storlekar och branscher. Vi på Mild hjälper dig att anpassa HubSpot till dina specifika behov och mål.
Läs mer om HubSpots olika hubbar
För att använda HubSpot behöver man primärt HubSpot Marketing Hub. Detta är dock bara en del av HubSpots kompletta CRM-plattform som hjälper företag att växa digitalt. Varje Hub är kraftfullt på egen hand, men tillsammans blir tillväxten bäst.