HubSpot Marketing Hub

Marketing Hub är en lösning för dig som vill öka din marknadsföringspotential. Med Marketing Hub kan du skapa och hantera kampanjer, spåra resultat och analysera data, och samtidigt automatisera processer för att spara tid och öka effektiviteten. Dessutom ger HubSpot expertvägledning och support för att säkerställa att du får ut det mesta av verktyget.

Några av våra kunder

Marketing Hub – alla dina marknadsinsatser på en och samma plats

HubSpot Marketing Hub samlar kampanjer och data på en och samma plats. Mäter utfall på annonser och sparar dig tid. Både gratisversionen och de betalda versionerna ger dig möjlighet att öka försäljningen och nå företagets mål. Med Marketing Hub får du en överblick av företagets marknadsföring och tar bättre beslut på ett mer datadrivet sätt.

Nyckelfunktioner i Marketing Hub 

  • Koppla samman dina verktyg för att öka produktiviteten i de olika teamen
  • Chatta med dina besökare live
  • Anpassa och personifiera din webbplats för varje unik besökare
  • Se effekten och intäkten från dina kampanjer

Partnerships

HubSpot App Partner-märke

Annonsering i alla stadier av kundresan

Marketing Hub kopplar samman all marknadsföring på en plattform. Detta gör det möjligt för företag att köra samordnade kampanjer i olika kanaler och nå kunderna oavsett var i kundresan de befinner sig. Det resulterar i en mer effektiv marknadsföringsstrategi och slutligen ett bättre resultat.

Konvertera nya besökare till betalande kunder

Marketing Hub i HubSpot har flera funktioner som hjälper dig att konvertera besökare till kunder. Du skapar anpassade landningssidor, formulär och e-postflöden som riktar sig till rätt målgrupp. Med hjälp av lead scoring kan du också allokera säljresurser till de mest kvalificerade leadsen, vilket resulterar i högre ROI.

Formulär:

  • Med en enkel drag-and-drop-funktion kan formulär implementeras på hemsidan för att samla in information från besökare.
  • En snabb och enkel lösning som gör det möjligt att anpassa formuläret efter ert behov.

Landningssidor:

  • Egendesignade landningssidor skapar en professionell och anpassad känsla för er besökare.
  • Öka konverteringen. Med landningssidor som är specifikt utformade för olika marknadsföringskampanjer ökar på sikt konverteringarna, genom tydliga CTA:er.

Automatiserade flöden:

  • Med anpassade mailflöden automatiserar du delar av försäljningsprocessen.
  • Samla in data om besökarens resa på webbplatsen. Använd sedan datan för att omvandla besökaren till en kund.

Email marketing:

  • Öka engagemanget och konverteringarna: designa egna mailkampanjer specifikt anpassade för olika mottagare.
  • Håll kontakt med befintliga kunder. Skicka ut nyheter och erbjudanden för att bidra till lojalitet.


Lead scoring:

  • Bedöm potentialen för att en kontakt ska bli kund. Segmentera och vårda kontakterna utefter den data som samlas in.
  • Med HubSpot Marketing Hub:s poängsystem kan du sedan prioritera de mest intressanta kontakterna och optimera försäljningsprocessen.

Vad våra kunder säger

Samlade rapporter som visar exakt det du behöver veta

Med HubSpot Marketing Hub kan du enkelt skapa rapporter med data från alla kanaler, inklusive kostnader och avkastning. Rapporterna ger en överblick på leads, betalande kunder och omsättning och kan anpassas för att visa mer detaljerad data. Detta ger företag en djupare förståelse för ditt företags marknadsföringsstrategi och hjälper er att fatta datadrivna beslut.

Vi hjälper er komma igång med Marketing Hub

Vi ger dig en smidig och enkel onboarding-process för Marketing Hub i HubSpot. Första steget i processen är alltid ett uppstartsmöte för att förstå era behov och önskemål. Därefter skapar vi sedan en anpassad onboarding-plan och tidslinje baserat på detta.

Vår service inkluderar allt från att importera befintlig kunddata från andra system som CRM, email-listor, och liknande, till Marketing Hub. Vi skapar därefter anpassade rapporter och instrumentpaneler för att kunna följa och analysera data som samlas in av Marketing Hub.Vi är experter på HubSpot och gör vårt yttersta för att onboarding-processen ska bli så smidig som möjligt för dig.

Vanligtvis tar onboarding-processen några dagar, men tiden kan variera beroende på vilka verktyg som ska användas. Själva processen kan ta allt från några veckor till flera månader, men vi arbetar alltid effektivt för att säkerställa en snabb och smidig implementering.

Är Marketing Hub rätt lösning för mig?

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning.

Varför ska jag välja Mild?

När du samarbetar med en HubSpot-certifierad byrå får du den expertis och vägledning som krävs för att få ut det mesta av Marketing Hub. Med över 12 års erfarenhet, hjälper vi ständigt företag att integrera Marketing Hub. Vårt erfarna team av digitala strateger finns på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och är redo att hjälpa dig att ta företagets marknadsföring till nästa nivå.

Vanliga frågor och svar

Fler tjänster