Smartare digital strategi – tillsammans med Packoplock

Kunden och uppdraget

Packoplock är en ledande aktör inom emballage och packmaterial med en stark position i branschen. När samarbetet med Mild inleddes var målet att fortsätta utveckla och stärka Packoplocks synlighet, både organiskt och genom annonsering.

Vårt uppdrag? Att vara ett strategiskt bollplank, bidra med ett helikopterperspektiv och tillsammans med Packoplocks team identifiera nya möjligheter, lyfta förbättringsförslag och stötta i det fortsatta arbetet med att försvara och förbättra den digitala synligheten.

Utmaningarna vid projektstart

  • Konkurrens från starka aktörer i branschen.
  • Tekniska SEO-aspekter att utveckla vidare.
  • Behov av att förtydliga innehållsstruktur och prioritera rätt områden.
  • Önskan om ökad kostnadseffektivitet i annonseringen.

Kund

Packoplock

Bransch

Emballage och packmaterial

Tjänster

Annonsering, Digital strategi, SEM, SEO

Lösningen – ett nära och parallellt samarbete

SEO – analys, förtydliganden och vägledning

Packoplock har sedan länge arbetat aktivt med SEO internt. I samarbetet med Mild har vi stöttat deras arbete genom att analysera teknisk struktur, identifiera förbättringsområden och föreslå åtgärder – med fokus på att förtydliga innehållet och försvara samt förbättra viktiga positioner i söket.

Google Ads – kostnadseffektivitet genom analys

Genom tät dialog och strategiskt utbyte har vi hjälpt Packoplock att utveckla sin annonsering med hjälp av script, mer frekvent uppföljning och djupare analys. Målet är att skapa högre effekt per investerad krona – och hela tiden justera utifrån vad datan visar.

Digital strategi – tillsammans i takt med marknaden

Samarbetet bygger på lyhördhet, transparens och snabb återkoppling. Vi agerar bollplank i det dagliga arbetet, stöttar med strategisk input och anpassar rekommendationer utifrån aktuella behov och förändringar i marknaden. Tillsammans  identifierar och uppdaterar vi projektets riktning och ser till att strategin hänger med.

Resultatet

Samarbetet har vuxit fram organiskt och präglats av tät dialog, delad kunskap och ett gemensamt driv. Packoplock har idag:

  • En tydligare struktur och förbättrad synlighet i det organiska söket.
  • En mer datadriven och kostnadseffektiv annonsering.
  • Ett partnerskap som ger snabbare insikter och större möjligheter att agera proaktivt.

Men vi är långt ifrån färdiga. I stället fortsätter vi att packa upp och plocka fram nya möjligheter – i nära samarbete och med en öppen dialog.

Så skapar vi på Mild de bästa resultaten tillsammans med våra kunder.

Vill du veta mer om det här projektet?

Kontakta oss gärna så berättar vi mer och svarar på dina frågor.